Cykl szkoleń poświęcony jest najważniejszym umiejętnościom szefowskim, Pozwala odnaleźć odpowiedzi na pytania o to jak być dobrym szefem, jak odnaleźć się w sytuacji awansu, jak motywować i wspierać podwładnych, jednocześnie ich nie wyręczając oraz jak budować autorytet szefa dbając o relację. Przygotowujemy uczestników do bardziej świadomego i efektywnego pełnienia roli kierowniczej poprzez wyposażenie ich w wiedzę i narzędzia do skutecznego budowania relacji z zespołem i pracownikiem. Pomagamy kształtować indywidualny warsztat menadżerski w oparciu o uważność wobec ludzi i stanowczość wobec zadań.

Cykl składa się z trzech dwudniowych warsztatów, przeplatanych dwiema indywidualnymi sesjami coachingowymi oraz jednodniowego warsztatu dyplomowego.

Szkolenie skierowane jest dla debiutujących menedżerów, doświadczonych kierowników niższego i średniego szczebla.

Korzyści dla firmy

  • Zyskanie pewnego siebie menedżera, świadomego zagrożeń i trudności czekających go w roli szefa i przygotowanego na nie.
  • Otrzymanie jednego, spójnego i kompletnego programu szkoleniowego, gwarantującego wsparcie procesu rozwoju i zmian (konsekutywne zajęcia pozwalają na utrwalenie materiału i stałe podnoszenie poprzeczki) zamiast wielu różnych, często powtarzających się szkoleń.
  • Wsparcie i rozwój spójnej, długofalowej polityki personalnej w firmie.
  • Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników poprzez dbanie o ich rozwój i wspieranie w obejmowaniu kluczowych stanowiskach i osadzaniu się na nich.
  • Uwspólnienie wizji szefowania wśród kadry kierowniczej biorącej udział w szkoleniach, dzięki czemu znacznie wzrasta szansa na budowanie jednolitej i skutecznej polityki menedżerskiej w firmie.

Korzyści dla uczestnika

  • Jeśli zaczyna karierę menedżerską – zyskanie solidnego przygotowania do pełnienia roli szefowskiej, zapewnienie sobie dobrego, mocnego początku w roli szefa.
  • Jeśli jest już szefem – wzmocnienie się w świadomej roli menedżerskiej, możliwość przepracowania najbardziej krytycznych dla siebie obszarów i osadzenie się w konkretnych umiejętnościach.
  • Przećwiczenie najważniejszych umiejętności związanych z obowiązkami menedżera – praca na realnych trudnościach zawodowych uczestników, zadania wdrożeniowe pomiędzy sesjami.
  • Zminimalizowanie niebezpiecznych pułapek związane z pełnieniem funkcji kierowniczej.
  • Skorzystanie z indywidualnego doradztwa z doświadczonymi trenerami w trakcie trwania projektu (2 indywidualne sesje coachingowe w trakcie trwania programu).
  • Podniesienie świadomości własnych zasobów i obszarów do rozwoju, poprzez analizę osobistych sytuacji, doświadczeń i poszerzenie perspektywy możliwości.

Etapy realizacji projektu

Etap I – Spotkanie z osobami decyzyjnymi, przełożonymi uczestników i uczestnikami szkoleń.

Badanie potrzeb na poziomie organizacji i uczestników

  • Uwspólnienie wizji szefowania na płaszczyźnie kultury organizacji.
  • Ustalenie precyzyjnych celów i omówienie programów szkoleniowych i proponowanych umiejętności.
  • Omówienie sposobów wsparcia projektu szkoleniowego po stronie firmy (sposób zakomunikowania szkoleń do uczestników, motywowania do wdrażania proponowanych rozwiązań itp.)
  • Uzgodnienie harmonogramu projektu.
  • Rozmowa z uczestnikami szkolenia. Poznanie ich oczekiwań i dookreślenie zbioru sytuacji trudnych jako kierunku pracy szkoleniowej.
  • Budowanie zaangażowania, otwartości i poczucia bezpieczeństwa.
Etap II – Szkolenie „Jak Dorosły z Dorosłym – najważniejsze narzędzia komunikacyjne szefa”

(2 dni warsztatowe)

  • Jak budować dobrą relację w zespole?
  • Jak komunikować własne oczekiwania i standardy pracy?
  • Jak przekazywać trudne decyzje?
  • Jak z szacunkiem do podwładnych radzić sobie z polemiką i sprzeciwem?
Etap III – Pierwsza indywidualna sesja coachingowa
  • Trening wybranej umiejętności.
  • Indywidualne informacje zwrotne od trenera.
  • Wspólne wypracowanie korzystnych zachowań.
Etap IV – Szkolenie „Pieniądze to nie wszystko – skuteczne motywowanie podwładnych z mocy szefa”

(2 dni warsztatowe)

  • Jak inaczej niż pieniędzmi motywować pracowników?
  • Jak rozmawiać z nimi o oczekiwaniach i potrzebach?
  • Jak udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej?
  • Jak prowadzić rozmowy dyscyplinujące i nagradzające?
  • Jaki realny repertuar kar i nagród warto stosować wobec ludzi?
Etap V – Druga indywidualna sesja coachingowa
  • Trening wybranej umiejętności.
  • Informacje zwrotne od trenera.
  • Wspólne wypracowanie korzystnych zachowań.
Etap VI – Szkolenie „Miękko do ludzi i twardo do problemów – asertywność szefa i koncepcja przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda”

(2 dni warsztatowe)

  • Jak odmówić pracownikowi i zachęcić go do poszukania alternatywnych rozwiązań?
  • Jak negocjować w duchu współpracy?
  • Jak wspierać ludzi w kształtowaniu samodzielności i odpowiedzialności?
  • Jak dopasować własne interwencje do potrzeb rozwojowych pracowników?
Etap VII – Jednodniowy warsztat dyplomowy
  • Sesja egzaminacyjna i podsumowanie projektu z uczestnikami.
  • Wręczenie certyfikatów ukończenia programu.
  • Indywidualne kontrakty rozwojowe uczestników.
Etap VIII – Podsumowanie programu „Debiut szefa”
  • Spotkanie z osobami decyzyjnymi.
  • Przedstawienie raportu poszkoleniowego i sugestii rozwojowych dla uczestników i firmy. Raport nie będzie zawierał osobistych diagnoz uczestników ani innych informacji personalnych.

Szkolenie prowadzą

Do pobrania

Debiut szefa (pobierz .pdf)