Psychologiczny Niezbędnik Szefa to 84 godziny warsztatów, 4 indywidualne sesje coachingową, zadania wdrożeniowe i sprawdzone algorytmy działania stworzone na bazie praktycznych teorii zarządzania i psychologii. To czas, w którym stawiamy ważne pytania, rozwijamy świadomość menadżerską, uczymy się nowych umiejętności, dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, pomagając znaleźć odpowiedź na nurtujące dylematy menadżerskie.
Ten sprawdzony i najczęściej rekomendowany program powstał w trakcie pracy z wieloma debiutującymi i doświadczonymi menadżerami rodzimych firm i korporacji. Dzięki ich gotowości do dzielenia się doświadczeniem i wspólnego eksperymentowania podczas warsztatów, stworzyliśmy kompleksowy produkt szkoleniowy pozwalający skutecznie wzmocnić menadżerów w efektywnym pełnieniu roli szefowskiej.
Cykl składa się z warsztatów, przeplatanych indywidualnymi sesjami coachingowymi i zadaniami wdrożeniowymi oraz warsztatu dyplomowego.
Uczestnik w trakcie programu nauczy się:
Jak budować zaufanie i autorytet szefowski:
-
- Jak budować zaufanie i skutecznie komunikować się z zespołem?
- Jak kształtować swój autorytet, dbając o dobre relacje?
- Jak wprowadzać do zespołu oczekiwania szefowskie?
- Jak udzielać konstruktywnych informacji zwrotnych, aby uzyskać zamierzony efekt?
Jak uczyć i wspierać samodzielność podwładnych i zespołu:
-
- Jak przekazywać zespołowi decyzje i delegować zadania?
- Jak wyznaczać cele, aby były motywujące?
- Jak rozkładać akcenty między pracą z ludźmi, a zadaniami?
- Jak korygować niższe wyniki i egzekwować poprawę?
Jak dbać o prawdziwą motywację i zaangażowanie:
-
- Jak wspierać i podnosić motywację wewnętrzną i zaangażowanie?
- Jak inaczej niż pieniędzmi motywować zespół?
- Jak radzić sobie z presją i naciskami podwładnych?
- Jak radzić sobie ze spadkiem motywacji w zespole?
Jak kształtować odpowiedzialność i rozwiązywać konflikty:
- Jak i kiedy sensownie wyciągać konsekwencje?
- Jak negocjować w sytuacji rozbieżnych oczekiwań?
- Jak mediować w sytuacji sporu między pracownikami?
- Jak wykorzystać pozytywną siłę sporu i rozwiązywać konflikty?
Etapy realizacji projektu
Etap I – Otwarcie programu
- Rozmowy z potencjalnymi uczestnikami.
- Kwalifikacja uczestników do grupy.
- Podjęcie decyzji o uczestnictwie w projekcie..
Etap II – Działania szkoleniowe
1. Dobra komunikacja, ułatwiająca budowanie zaufania i autorytet (2 dni warsztatowe)
- Główne dylematy i wyzwania wpisane w rolę szefa.
- Umiejętności pozwalające budować zaufanie w zespole i dobrą relację.
- Psychologiczne mechanizmy i narzędzia skutecznej komunikacji.
- Komunikowanie oczekiwań szefowskich i ustalanie reguł współpracy.
- Udzielanie konstruktywnych informacji zwrotnych.
- Pierwsza indywidualna sesja coachingowa oraz zadanie wdrożeniowe.
2. Szkolenie Codzienna praca każdego szefa, czyli jak kształtować samodzielność w zespole
(2 dni warsztatowe)
- Sposoby komunikowania decyzji i delegowania zadań.
- Koncepcja zarządzania sytuacyjnego – umiejętna praca z ludźmi i z zadaniami.
- Sposoby radzenia sobie z polemiką, zwiększające szansę na samodzielność.
- Konstruktywne egzekwowanie oczekiwań oraz pożądanych standardów pracy.
- Identyfikowanie prawdziwych przyczyny trudności i wdrażanie konstruktywnych rozwiązań.
- Sposoby reakcji w sytuacji powtarzających się błędów i braku chęci do zmiany.
- Druga indywidualna sesja coachingowa oraz zadanie wdrożeniowe.
3. Szkolenie Najważniejsze zadanie szefa, czyli jak dbać o prawdziwą motywację
(2 dni warsztatowe)
- Mechanizmy kształtujące motywację wewnętrzną.
- Umiejętności prowadzenia rozmów nagradzających.
- Pula pozafinansowych narzędzi motywacyjnych.
- Umiejętności asertywnego odmawiania wobec roszczeń i nacisków podwładnych.
- Narzędzia służące odbudowywaniu motywacji pracowników, którzy zbyt dużo marudzą i narzekają.
- Trzecia indywidualna sesja coachingowa oraz zadanie wdrożeniowe.
4. Szkolenie Kształtowanie odpowiedzialności, czyli jak wyciągać konsekwencje i negocjować dojrzałe rozwiązania
(2 dni warsztatowe)
- Zasady i dobre praktyki wyciągania konsekwencji i dyscyplinowania.
- Asertywność szefa wobec różnych sytuacji menadżerskich.
- Sposoby postępowania w sytuacjach rozbieżnych oczekiwań.
- Umiejętności prowadzenia negocjacji nastawionych na współpracę.
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje kształtujące odpowiedzialność.
- Czwarta indywidualna sesja coachingowa oraz zadanie wdrożeniowe.
5. Warsztat dyplomowy, czyli podsumowanie wspólnej pracy (2 dni warsztatowe)
- Superwizje własnych sytuacji szefowskich uczestników.
- Test sprawdzający opanowanie wiedzy przez platformę iSpring.
- Sesja informacji rozwojowych – feedforward.
- Podsumowanie programu rozwojowego z uczestnikami.
- Wręczenie certyfikatów ukończenia programu.