Szef często stawiany jest między młotem a kowadłem. Może być rozdarty między zarządem a zespołem, albo między stronami w konflikcie wewnątrz zespołu. Jednak nawet w tak trudnej sytuacji może sobie doskonale poradzić. Dzięki naszemu szkoleniu Państwa pracownicy zarządzający zespołami mogą dowiedzieć się, jak skutecznie pośredniczyć w konfliktach pojawiających się we współpracy.
Państwa pracownicy zyskają:
- Sprawdzone algorytmy działania w trudnych sytuacjach szefowskich.
- Metody przekazywania próśb lub oczekiwań do osób bez zależności służbowej oraz z mocy szefowskiej.
- Wiedzę na temat etapów konstruktywnego rozwiązywania konfliktów – od diagnozy problemu do wdrożenia rozwiązania.
- Strategie radzenia sobie z postawą, w której pracownicy nie chcą się dogadać, znaleźć wspólnego, dobrego rozwiązania.
- Strategie pracy z marudzącym i narzekającym pracownikiem dopasowane do przyczyn problemu.
Zarys programu:
- Zasady negocjacji nastawionych na współpracę i dobre praktyki negocjowania.
- Negocjowanie w sytuacji odmowy lub niechęci do spełnienia prośby.
- Wciąganie kolegów do współpracy w oparciu o wspólne interesy oraz wartości.
- Trzy pozycje szefowskie wobec konfliktu – sędzia, arbiter, mediator.
- Wykorzystanie sytuacji sporu/konfliktu do budowania odpowiedzialnej postawy wśród pracowników
- Strategia prowadzenia rozmowy mediacyjnej przerzucającej odpowiedzialność za rozwiązanie sporu na skonfliktowane strony.
- Umiejętność trafnej diagnozy przyczyn „wypalenia zawodowego”. Przyczyny organizacyjne, relacyjne, osobiste. Umiejętność „odtruwania” podwładnych i przypominania im „dobrej perspektywy”.