Na szkoleniu poznasz i przećwiczysz praktyczne narzędzia i zachowania się wobec klientów zalegających z płatnościami wobec Twojej firmy. Nauczysz się panować nad emocjami w rozmowie z „kłopotliwym” dłużnikiem. Po tym szkoleniu uwierzysz, że jest inna, sensowna i skuteczna droga rozmów z Klientami nie wywiązującymi się z zobowiązań płatniczych aniżeli tylko formalno-prawne postępowanie. Po tym treningu telefon lub rozmowa osobista na temat zaległości nie będzie już problemem.

Trening skierowany jest do pracowników firm windykacyjnych i kancelarii prawnych, handlowców a także księgowych, którzy w ramach swoich obowiązków mają do czynienia z zadaniami związanymi z kontrolą i ściąganiem należności od klientów.

Co zyskasz?

  • Wzrost poczucia osobistej mocy przed wykonywaniem trudnych telefonów czy rozmów osobistych z zalegającymi z płatnościami klientami.
  • Umiejętność kontroli samego siebie w sytuacjach trudnych rozmów.
  • Zrozumiesz lepiej motywy działania oraz gry dłużników.
  • Poznasz praktyczne i skuteczne narzędzia reagowania na zachowania i zagrywki klienta zalegającego z płatnością.
  • Praktyczny pomysł postępowania z zadłużonym klientem bez ubiegania się wyłącznie do postępowań i procedur formalno-prawnych.
  • Poznasz i przećwiczysz zastosowanie narzędzi, które zwiększają szansę na zachowanie dobrych relacji przy trudnych rozmowach z klientem.
  • Pomysły na wdrożenie standardu windykacji w firmie, w której pracujesz.

Ramowy program szkolenia:

  • Jak budować od samego początku działań windykacyjnych postawę świadomą, z zachowaniem ludzkiej twarzy a jednocześnie asertywną, dyscyplinującą klienta?
  • Jakie są najczęstsze powody zalegania przez klientów? Rozumienie sytuacji klienta a interesy Firmy.
  • Jak radzić sobie ze stresem w sytuacjach zarówno kontaktu telefonicznego jak i spotkania osobistego z klientem.
  • Jakich najczęstszych błędów nie popełniać w kontakcie z klientem-dłużnikiem.
  • Komunikujemy intencje i dążymy do rozwiązania w rozmowie. Budujemy model rozmowy z ludzką twarzą w sytuacji trudnej.
  • Rozpoznajemy gry psychologiczne dłużników. Dopasowujemy zachowania do danych gier.
  • Jak rozmawiać aby nie stracić kontroli nad celem.
  • Jakie realne ale i skuteczne sankcje stosować wobec dłużników aby zdopingować ich do płatności?
  • Jak poprowadzić rozmowę od początku do końca. Etapy postępowania windykacyjnego.
  • Jak radzić sobie ze stresem i własnymi programami blokującymi najbardziej opłacalne zachowania budujące kontakt?

Szkolenie prowadzą

Do pobrania

Windykacja z ludzką twarzą (pobierz .pdf)