Niezbędnik handlowca to spójny, kompleksowy projekt rozwijania potencjału handlowego i komunikacyjnego przeznaczony dla Państwa zespołu handlowego, realizowany w formie zamkniętej w oparciu o Państwa branżę i specyfikę. Ten kompleksowy program rozwojowy zwiększy efektywność kontaktów handlowych dzięki dostarczeniu uczestnikom konkretnych narzędzi i przećwiczenie umiejętności w kontakcie z klientami na różnych etapach relacji handlowej.
Niezbędnik Handlowca to:
- Program dedykowany handlowcom sprzedaży B2B.
- 4 miesiące trwania programu.
- 56 godzin intensywnych warsztatów.
- 2 godziny indywidualnego handlowego coachingu narzędziowego.
- 7 praktycznych algorytmów prowadzenia rozmów z klientami.
- Sprawdzony sposób prowadzenia prezentacji handlowych.
Państwa handlowcy zyskają:
- Wzrost samoświadomości, możliwość poprawy rozumienia własnych relacji z klientami, a przez to większą elastyczność korzystania z różnych rozwiązań i narzędzi w miejsce dotychczasowych nawyków i automatyzmów.
- Większe subiektywne poczucie mocy handlowej i przyjemność z pracy z klientami.
- Możliwość przećwiczenia i sprawdzenia na bieżąco proponowanych rozwiązań, aby dobrać je do swojego warsztatu handlowego.
- Metody na wzmocnienie efektywności pracy handlowej, a przez to efektywność realizacji celów sprzedażowych, dzięki cyklicznym warsztatom i indywidualnym sesjom coachingowym.
- Wzrost jakości obsługi Państwa klientów i poziomu ich satysfakcji ze współpracy z Państwa firmą, dzięki wypracowaniu opłacalnych strategii działania nastawionych na długotrwałą i owocną współpracę.
Zarys programu i etapy realizacji:
Etap I Badanie potrzeb na poziomie organizacji i uczestników.
Spotkanie z osobami decyzyjnymi, przełożonymi uczestników i uczestnikami szkoleń.
- Poznajemy kulturę Państwa organizacji, cele i założenia. Ustalamy, jak należycie rozłożyć odpowiednie akcenty w szkoleniach, aby realizacja celów (miarodajnych wyników) była najbardziej adekwatna do założeń.
- Ustalamy wspólnie precyzyjne cele, określamy szczegóły programów szkoleniowych i proponowane umiejętności.
- Omawiamy z Państwem sposoby wsparcia projektu szkoleniowego po stronie Państwa firmy (sposób zakomunikowania szkoleń uczestnikom, motywowania do wdrażania proponowanych rozwiązań itp.).
- Uzgadniamy harmonogram projektu.
- Rozmawiamy z uczestnikami szkolenia. Poznajemy ich oczekiwań. Określamy zbiór sytuacji trudnych (znany im m.in. z poprzednich firm) jako kierunek pracy szkoleniowej.
- Budujemy u uczestników zaangażowanie, otwartość i poczucie bezpieczeństwa.
Etap II Działania szkoleniowe.
1. Szkolenie Początki w rozmowach handlowych (2 dni), gdzie uczestnicy przećwiczą między innymi:
- Style budowania relacji handlowej.
- Sposoby minimalizowania negatywnych projekcji w relacji z klientami.
- Telefoniczne umawianie spotkań.
- Otwarcie spotkania handlowego.
2. Po szkoleniu każdy z uczestników planuje indywidualną sesję coachingową, w trakcie której trenuje wybraną umiejętność oraz otrzymuje informacje zwrotne od trenera.
3. Szkolenie Badanie potrzeb i skuteczna prezentacja (2 dni), gdzie uczestnicy dowiedzą się:
- Jak przygotować mapę spotkania handlowego.
- Czym jest logika decyzji zakupowych.
- Efektywnie przeprowadzać analizę potrzeb klienta.
- Umiejętnie prezentować produkt/usługę w oparciu o rozpoznane potrzeby klientów.
4. Po szkoleniu następuje druga indywidualna sesja coachingowa.
5. Szkolenie Trudności w kontakcie z klientem (2 dni), gdzie uczestnicy nauczą się, jak:
- Radzić sobie z typowymi obiekcjami klientów.
- Zadbać o własne interesy dbając o relację z klientem.
- Finalizować transakcje handlowe.
- Prowadzić negocjacje w duchu Wygrany-Wygrany.
6. Follow up (1 dzień), czyli warsztat dyplomowy, w trakcie którego odbędzie się:
- Sesja egzaminacyjna i podsumowanie projektu z uczestnikami.
- Wręczenie certyfikatów ukończenia programu.
Etap III Podsumowanie programu Niezbędnik Handlowca
- Spotkanie z osobami decyzyjnymi.
- Przedstawienie raportu poszkoleniowego i sugestii rozwojowych dla uczestników i firmy.