Na szkoleniu uczestnicy poznają i przećwiczą praktyczne narzędzia i zachowania się wobec klientów zalegających z płatnościami wobec Państwa firmy. Nauczą się panować nad emocjami w rozmowie z „kłopotliwym” dłużnikiem. Po tym szkoleniu uwierzą, że jest inna, sensowna i skuteczna droga rozmów z Klientami nie wywiązującymi się z zobowiązań płatniczych aniżeli tylko formalno-prawne postępowanie. Po tym treningu telefon lub rozmowa osobista na temat zaległości nie będzie już problemem. Trening skierowany jest do pracowników firm windykacyjnych i kancelarii prawnych, handlowców, a także księgowych, którzy w ramach swoich obowiązków mają do czynienia z zadaniami związanymi z kontrolą i ściąganiem należności od klientów.
Państwa pracownicy zyskają:
- Wzrost poczucia osobistej mocy przed wykonywaniem trudnych telefonów czy rozmów osobistych z zalegającymi z płatnościami klientami.
- Umiejętność kontroli samego siebie w sytuacjach trudnych rozmów.
- Zrozumienie motywów działania osób zalegających z płatnościami oraz gry dłużników.
- Praktyczne i skuteczne narzędzia reagowania na zachowania i zagrywki klienta zalegającego z płatnością.
- Praktyczny pomysł postępowania z zadłużonym klientem bez ubiegania się wyłącznie do postępowań i procedur formalno-prawnych.
- Narzędzia, które zwiększają szansę na zachowanie dobrych relacji przy trudnych rozmowach z klientem.
- Pomysły na wdrożenie standardu windykacji w Państwa firmie.
Zarys programu
- Budowanie świadomej, asertywnej postawy względem klienta od samego początku działań windykacyjnych.
- Najczęstsze powody zalegania z płatnościami przez klientów. Rozumienie sytuacji klienta a interesy Firmy.
- Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach zarówno kontaktu telefonicznego jak i spotkania osobistego z klientem.
- Najczęstsze błędy popełniane w kontakcie z klientem-dłużnikiem?
- Komunikowanie intencji i dążenie do rozwiązania w rozmowie. Budowanie modelu rozmowy z ludzką twarzą w sytuacji trudnej.
- Rozpoznanie gier psychologicznych dłużników. Dopasowanie zachowania do danych gier.
- Prowadzenie rozmowy bez utraty kontroli nad celem.
- Realne, ale i skuteczne sankcje wobec dłużników, dopingujące ich do płatności.
- Etapy postępowania windykacyjnego. Jak poprowadzić rozmowę od początku do końca.
- Radzenie sobie ze stresem i własnymi programami blokującymi najbardziej opłacalne zachowania budujące kontakt.