Celem projektu jest rozwijanie najważniejszych kompetencji komunikacyjnych, osobistych i sprzedażowych, potrzebnych w budowaniu dobrych relacji handlowych zarówno z nowymi, jak i już obecnymi klientami. Szkolenia umożliwią wymianę doświadczeń i zbudowanie wspólnej filozofii pracy z klientami, zgodnej z kulturą Państwa organizacji, w oparciu o oferowane usługi/produkty i specyfikę branży firmy.
Zajęcia skierowane są do pracowników działów sprzedaży oraz przedstawicieli handlowych.
Niezbędnik Handlowca to:
- Ponad 50 godzin praktycznych zajęć warsztatowych opartych o realia Państwa firmy i polskiego biznesu
- 2 indywidualne sesje coachingowe dla każdego z uczestników w cenie
- Projekt zakończony egzaminem, co motywuje uczestników do rozwoju i podnosi jego skuteczność.
Korzyści dla firmy
- Wzrost skuteczności pracy handlowej jak również efektywności realizacji zadań w szkolonej grupie.
- Podniesienie jakości obsługi klientów i poziomu ich satysfakcji ze współpracy.
- Zwrot inwestycji wyższy niż w przypadku korzystania z wielu doraźnych rozwiązań, poprzez spójność całego programu, możliwość długofalowej pracy na otwartej, budowanej na zaufaniu relacji z trenerem.
- Dzięki dbałości o osadzenie w realiach określonego biznesu, oferty, branży, szkolenia przyniosą maksimum korzyści w postaci gotowych rozwiązań i narzędzi.
Korzyści dla uczestników
- Wzrost samoświadomości pracowników, poprawa rozumienia ich relacji z klientami, a przez to zwiększenie elastyczności korzystania z różnych rozwiązań i narzędzi, w miejsce dotychczasowych nawyków i automatyzmów.
- Podniesienie subiektywnego poczucia mocy handlowej i przyjemności pracy z klientami.
- Możliwość przećwiczenia i sprawdzenia na bieżąco proponowanych rozwiązań, aby wybrać do swojego warsztatu handlowego techniki sprawdzone i takie, które pasują poszczególnym handlowcom.
Etapy realizacji projektu:
Etap I: Analiza potrzeb zespołu handlowego na poziomie firmy
Spotkanie z szefem zespołu handlowego
Etap II: Badanie potrzeb na poziomie uczestników szkoleń
Spotkania z wybranymi pracownikami w siedzibie firmy lub w terenie. Budowanie zaufania i zaangażowania.
Etap III: Szkolenie „Komunikacja w pracy z klientem. Telefoniczne umawianie spotkań”
Podczas zajęć uczestnicy poznają różne style budowania relacji handlowej, doświadczą najważniejszych mechanizmów komunikacyjnych i nauczą się prowadzenia rozmów telefonicznych, których celem jest umówienie spotkania. Dzięki symulacji rozmowy w praktyczny sposób przećwiczą umiejętności i otrzymają indywidualne wskazówki od trenera.
Etap IV: Indywidualne zadanie wdrożeniowe dla każdego z uczestników.
Sesja coachingowa nad wybraną umiejętnością (np. telefon umówienia się na spotkanie z klientem)
Etap V: Szkolenie „Od otwarcia spotkania po prezentację produktu”
2 dni warsztatowe
Na tym etapie uczestnicy poznają tajniki decyzji zakupowych oraz doskonalą umiejętności prowadzenia pierwszej rozmowy z nowym klientem. Nauczą się również rozpoznawać, analizować i rozumieć jego potrzeby poprzez zadawanie odpowiednich pytań i uważne słuchanie. Będą też mogli poznać i przećwiczyć najważniejsze narzędzia prezentacji oferty handlowej na przykładzie produktów Państwa firmy.
Etap VI: Indywidualne zadanie wdrożeniowe dla każdego z uczestników.
Sesja coachingowa nad wybraną umiejętnością (np. od badania potrzeb do podsumowania na poziomie interesów).
Etap VII: Szkolenie „Trudne sytuacje w kontakcie z klientem, czyli szansa na długotrwałą relację.”
Ostatnie zajęcia poświęcone są umiejętnościom negocjacyjnym oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach w kontakcie z klientem. Będziemy pracować nad sposobami radzenia sobie z obiekcjami, zagrywkami handlowymi klientów, jak w poprzednich szkoleniach opierać będziemy się o realia Państwa branży, produktów, firmy. Pozwoli to wypracować i przećwiczyć rozwiązania możliwe i opłacalne do stosowania w Państwa organizacji, co daje szansę na znaczący wzrost wyników sprzedażowych.
Etap VIII: Jednodniowa sesja szkoleniowo–egzaminacyjna
Rozdanie certyfikatów ukończenia projektu.
Etap IX Podsumowanie projektu.
Raport poszkoleniowy.