Dwudniowe szkolenie skupia się na rozwoju najważniejszych umiejętności sprzedawcy ze szczególnym uwzględnieniem radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Celem projektu jest wypracowanie konkretnych narzędzi pracy, dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczestnika, które pomogą mu budować długotrwałe i partnerskie relacje handlowe.
Szkolenie przeznaczone jest dla zespołów osób zajmujących się aktywną sprzedażą na różnych stopniach zaawansowania zawodowego.
Korzyści dla firmy
- Podniesienie jakości obsługi klienta oraz kontaktów przychodzących i wychodzących do klientów.
- Wzmocnienie relacji z klientami.
- Zwiększenie motywacji pracowników obsługi klienta poprzez zadbanie o ich rozwój zawodowy, zwiększenie poczucia mocy i wpływu na relacje z klientem.
Korzyści dla uczestników
- Zwiększenie świadomości własnych zasobów, przez co wzmocnią się w roli sprzedawców.
- Przećwiczenie ważnych umiejętności handlowych przydatne na poszczególnych etapach rozmowy handlowej – od nawiązywania kontaktu do finalizacji sprzedaży.
- Przyswojenie i przećwiczenie sprawdzonych metod radzenia sobie z niechęcią i sprzeciwem klientów poprzez docieranie z poziomu ich stanowisk do poziomu interesów.
- Poznanie najważniejszych mechanizmów psychologicznych wpływających na budowanie relacji z klientami.
- Szansa na pracowanie na własnych sytuacjach z klientem.
- Zyskanie nowej, świeżej perspektywy patrzenia na siebie w roli handlowca.
Ramowy program szkolenia
- Filozofia sprzedaży oparta na długotrwałej relacji handlowej. Model wagi decyzyjnej.
- Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w sprzedaży: aktywne słuchanie, parafraza, docieranie do interesów partnera, zadawanie pytań, ujawnianie intencji.
- Otwarcie rozmowy handlowej – prezentacja siebie i budowanie zaufania w pierwszym kontakcie
z klientem. - W jaki sposób zadawać pytania, aby dotrzeć do prawdziwych interesów klienta.
- Prezentacja oferty dostosowana to potrzeb. Jak mówić o produktach i usługach – praktyczny język korzyści.
- Dostosowanie do charakteru klienta dla zwiększenia skuteczności sprzedaży – użyteczne typologie klientów.
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach – umiejętne reagowanie na różne obiekcje klientów.
- Finalizowanie sprzedaży, domykanie transakcji, podsumowywanie ustaleń, budowanie relacji długotrwałych.
- Analiza trudnych sytuacji handlowych – tworzenie i doskonalenie standardów handlowych
w powtarzających się trudnych sytuacjach w kontakcie z klientami.