Dwudniowe szkolenie skupia się na rozwoju najważniejszych umiejętności sprzedawcy ze szczególnym uwzględnieniem radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Celem projektu jest wypracowanie konkretnych narzędzi pracy, dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczestnika, które pomogą mu budować długotrwałe i partnerskie relacje handlowe.

Szkolenie przeznaczone jest dla zespołów osób zajmujących się aktywną sprzedażą na różnych stopniach zaawansowania zawodowego.

Korzyści dla firmy

  • Podniesienie jakości obsługi klienta oraz kontaktów przychodzących i wychodzących do klientów.
  • Wzmocnienie relacji z klientami.
  • Zwiększenie motywacji pracowników obsługi klienta poprzez zadbanie o ich rozwój zawodowy, zwiększenie poczucia mocy i wpływu na relacje z klientem.

Korzyści dla uczestników

  • Zwiększenie świadomości własnych zasobów, przez co wzmocnią się w roli sprzedawców.
  • Przećwiczenie ważnych umiejętności handlowych przydatne na poszczególnych etapach rozmowy handlowej – od nawiązywania kontaktu do finalizacji sprzedaży.
  • Przyswojenie i przećwiczenie sprawdzonych metod radzenia sobie z niechęcią i sprzeciwem klientów poprzez docieranie z poziomu ich stanowisk do poziomu interesów.
  • Poznanie najważniejszych mechanizmów psychologicznych wpływających na budowanie relacji z klientami.
  • Szansa na pracowanie na własnych sytuacjach z klientem.
  • Zyskanie nowej, świeżej perspektywy patrzenia na siebie w roli handlowca.

Ramowy program szkolenia

  • Filozofia sprzedaży oparta na długotrwałej relacji handlowej. Model wagi decyzyjnej.
  • Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w sprzedaży: aktywne słuchanie, parafraza, docieranie do interesów partnera, zadawanie pytań, ujawnianie intencji.
  • Otwarcie rozmowy handlowej – prezentacja siebie i budowanie zaufania w pierwszym kontakcie
    z klientem.
  • W jaki sposób zadawać pytania, aby dotrzeć do prawdziwych interesów klienta.
  • Prezentacja oferty dostosowana to potrzeb. Jak mówić o produktach i usługach – praktyczny język korzyści.
  • Dostosowanie do charakteru klienta dla zwiększenia skuteczności sprzedaży – użyteczne typologie klientów.
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach – umiejętne reagowanie na różne obiekcje klientów.
  • Finalizowanie sprzedaży, domykanie transakcji, podsumowywanie ustaleń, budowanie relacji długotrwałych.
  • Analiza trudnych sytuacji handlowych – tworzenie i doskonalenie standardów handlowych
    w powtarzających się trudnych sytuacjach w kontakcie z klientami.

Szkolenie prowadzą

Do pobrania

Trening handlowy – zamknięte (pobierz .pdf)