Szkolenie uczy otwartej, konstruktywnej komunikacji, udzielania i poszukiwania informacji zwrotnych, umiejętnego słuchania. To sposób na uwolnienie energii i potencjału pracowników oraz ukierunkowanie zespołów na realizację celów stawianych przez firmę. Celem projektu jest doskonalenie pracy grupowej i poprawa atmosfery w pracy dzięki kształtowaniu postaw asertywnych i konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów.
Szkolenie skierowane jest do zespołów pracowniczych firm z każdej branży.
Korzyści dla firmy
- Poprawa współpracy w zespołach pracowniczych szczególnie przy realizacji zadań i projektów między różnymi działami.
- Wzrost motywacji i efektywności pracy.
- Spadek liczby destruktywnych napięć, konfliktów.
- Bardziej konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.
Korzyści dla pracowników
- Rozwijanie wybranych kompetencji komunikacyjnych pomocnych szczególnie w trudnych sytuacjach interpersonalnych.
- Poznanie mechanizmów psychologicznych wpływających na budowanie atmosfery zaufania i dobrych relacji w zespole.
- Wzmocnienie umiejętności stosowania narzędzi ułatwiających dobór sposobu przekazu komunikatu do sytuacji.
- Łatwiejsze i bardziej świadome kształtowanie relacji ze współpracownikami.
- Większa śmiałość i otwartość na inne osoby.
- Przećwiczenie najważniejszych narzędzi komunikacji: aktywne słuchanie, parafraza, informacja zwrotna, ujawnianie intencji, nazywanie i docieranie do poziomu interesów.
- Poznanie pułapek i barier komunikacyjnych utrudniających dialog i współpracę oraz sposobów ich unikania.
Ramowy program szkolenia
- Postawy sprzyjające i utrudniające skuteczną komunikację – określenie obszaru indywidualnej odpowiedzialności.
- Dwie największe pułapki komunikacyjne: projekcja oraz słuchanie bez zrozumienia i sposoby ich minimalizowania.
- Świat subiektywny i świat języka – indywidualne różnice znaczeń, przeżyć, doświadczeń i ich wpływ na skuteczną komunikację.
- Najważniejsze narzędzia komunikacji: parafraza, komunikaty „ja”, informacja zwrotna, ujawnianie intencji, nazywanie i docieranie do interesów partnera.
- Sposoby wyrażania własnej opinii, wykorzystanie informacji zwrotnej w budowaniu otwartości i odwagi w relacji.
- Wyrażanie i komunikowanie emocji – umiejętne posługiwanie się odzwierciedleniem.
- Podstawy asertywności jako sposób obrony przed presją i manipulacją ze strony innych ludzi.
- Skuteczny zespół – zachowania usprawniające i utrudniające efektywną pracę zespołową.
- Autoanaliza własnego funkcjonowania w zespole na podstawie doświadczenia grupowego i teorii ról grupowych.
- Radzenie sobie z odmową i niechęcią współpracy. Zachęcanie ludzi do współpracy i współodpowiedzialności – umiejętne dogadywanie się w sytuacji sporu czy różnicy zdań.
- Analiza trudnych sytuacji występujących w grupie – doskonalenie umiejętności i poszukiwanie nowych, alternatywnych sposobów działania.
Szkolenie prowadzą
Do pobrania
Komunikacja i współpraca w zespole – zamknięte (pobierz .pdf)