Każdy szef napotyka na swojej drodze sytuację, kiedy stoi przed koniecznością przekazania decyzji lub zadania, które nie są popularne i które podejrzewamy spotkają się z niechęcią ze strony współpracowników. Często stawia to liderów w nie łatwym dylemacie. Z jednej strony jak być stanowczym, nie ulec wywieranej na nas presji i nie zmienić decyzji, która naszym zdaniem jest konieczna, z drugiej natomiast jak zachować dobre relacje, nie osłabić wzajemnej współpracy z pracownikami, którym tę niewygodną decyzję przekazujemy. Dodatkowo zdajemy sobie sprawę z tego, że aby zwiększyć szansę na dobre wykonanie tej decyzji, warto zadbać o pozytywne nastawienie ludzi już na samym starcie. Zależy nam zatem na tym, aby zbudować w nich gotowość do tego, aby włożyli wysiłek w pracę, której wcale nie chcą wykonywać. Jak przygotować się do rozmowy? Jeżeli stoją przed tobą takie zadania, warto jest abyś do takie rozmowy się przygotował. Przemyślał sobie co i jak powiesz. Kiedy będziesz „nadawał”, a kiedy będziesz „słuchał”. Jak będziesz argumentował i co zrobisz kiedy pojawi się opór lub niechęć. Obejrzyj film i poznaj Algorytm komunikowania kłopotliwych decyzji. Naszym zdaniem jest to opłacalny sposób, aby dobrze przekazywać niepopularne decyzje, który jednocześnie pozwala zadbać o wzajemne relacje i zwiększyć szansę na pozytywny stosunek do niechcianego zadania. Uwaga! Opisany algorytm nie jest odpowiedni się do przekazywania sankcji oraz prowadzenia rozmowy zwolnieniowej. Potrzebujesz porady w tych kwestiach - skontaktuj się z nami. https://www.youtube.com/watch?v=8Peeed7uMvI. Transkrypcję treści z nagrania znajdziecie tu:Transkrypcja Youtube #1 Porcja wiedzy pdf Warto znać: Jeżeli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i rozumienie omawianych zagadnień, warto abyś sięgnął po poniższe pozycje: „Psychologia Szefa” Jerzy Gut i Wojciech Haman – książka, która zapoczątkowała naukę kompetencji szefowskich poprzez tworzenie i trening algorytmów prowadzonych rozmów. „Wychowanie bez porażek szefów, liderów, przywódców”, Thomas Gordon – praktyczne porady dotyczące efektywnej komunikacji w relacji szef-podwładny, pozwalającej kształtować odpowiedzialną i dojrzałą współpracę.   Co o tym sądzisz? Jakie Ty masz dylematy przekazując niewygodne decyzje? Jakie masz swoje sprawdzone sposoby na takie sytuacje? Co rekomendujesz innym? Podziel się swoimi opiniami w komentarzach.